SR22

SR22

Luxusní cestování v tom nejlepším

Kultovní SR22 definuje osobní letectví výkonem, komfortem a bezpečností, která se každým rokem stále zlepšuje.

183 ktas

max. cestovní rychlost

1 633 kg

max. vzletová hmotnost

330 m

vzlet

359 m

přistání

5 334 m

dostup

606 kg

užitečné zatížení

4

počet pasažérů

cena od

$ 671 900

OPTIMÁLNÍ KONFIGURACE SR22

$ 793 400

Aktivní systém informací
o provozu

Systém varování před srážkou
s terénem

Systém odmrazování do známé námrazy

Tanis předehřev motoru
& avioniky

Cirrus Global Connect
– satelitní telefon

Větší 12palcové displeje

Zobrazení map Jeppesen

Surfacewatch™

Klimatizace

GENERACE 6

Nejprodávanější letoun ve své kategorii

8 000

prodaných kusů celkem

450

prodaných kusů ročně

70

prodaných kusů v ČR a SR

Přehrát video

NEKOMPROMISNÍ BEZPEČNOST

Bezpečnost spočívá v precizně vytvořené kombinaci nesčetného množství prvků s účelem minimalizování rizika a řízení nežádoucích stavů, pokud k nim dojde. Každý detail je ochrannou vrstvou, která se skládá z inovativních systémů, které přecházejí od pasivních do redundantních, a pak aktivních. Každý model Cirrus Aircraft řady SR byl navržen s ohledem na bezpečnost cestujících, a to díky účelné integraci mnoha robustních bezpečnostních opatření.

Záchranný padákový systém

Průkopník bezpečnostních standardů nazývaný  “letadlo s padákem” se vyznačuje charakteristickým systémem Cirrus Airframe Parachute System® (CAPS®). Společnost Cirrus Aircraft jím vybavuje každé své letadlo. CAPS® je asi nejvýznamnější bezpečnostní inovací v obecném letectví za více než půl století. CAPS přetvořil obecnou bezpečnost letectví tím, že poskytl dodatečnou míru bezpečnosti cestujícím. Lze ji připodobnit k roli bezpečnostních pásů v automobilech. Žádný jiný certifikovaný výrobce letadel pro všeobecné letectví ve světě neposkytuje tento bezpečnostní prvek jako standardní vybavení.

Pohání nás obrovská motivace vytvořit co nejbezpečnější letoun, dodat absolutní jistotu pilotům a zachovat klidné nebe. Nejen pro piloty Cirrusu, ale i pro všechny ostatní. Bezpečné létání bude vždy naším hlavním posláním.

Systém zábrany pádu

Od prvních fází vývoje letadla Cirrus byla prevence pádu a vývrtky ústředním bodem designu, vývoje avioniky a filozofie letového výcviku. Každé letadlo Cirrus řady SR má technologii křídla vyvinutou NASA s diskontinuální přední hranou, která je navržena tak, aby minimalizovala potenciál vstupu do vývrtky po neúmyslném pádu. Digitální, tříosý autopilot je vybaven systémem elektronické stabilizace a ochrany (ESP), který pasivně a nenápadně koriguje neobvyklé letové polohy i v případě, že autopilot není zapnutý.

Poskytnutím zvukových i vizuálních výstrah systém ESP varuje posádku před pádem, zatímco se řízení automaticky potlačí, aby se opravila nízká rychlost letu. Automatizovaný systém ESP je oporou pilota a zabraňuje uvedení letadla do pádu.

Inteligentní záloha

Jednoduše řečeno, pouhá záloha nestačí. Cirrus Perspective+ disponuje nejen zálohami, ale také odolností vůči chybám a robustností, díky čemuž nabízí v současnosti nejbezpečnější a nejspolehlivější kompletně digitální kokpit. Každé letadlo Cirrus je vybaveno dvěma alternátory, dvěma bateriemi a několika elektrickými sběrnicemi, které isolují základní vybavení a zajišťují tak kontinuální nabíjení důležitých komponentů, a to dokonce i v případě opakovaných výpadků napájení. Duální počítač aerometrických dat a referenční systém letové polohy a kurzu (ADAHRS) jsou také standardním vybavením. Jde o další bezpečnostní prvek, která zajišťuje, že autopilot je k dispozici i v případě, že by došlo k (nepravděpodobnému) selhání systému ADAHRS, a maximalizuje tak bezpečnost letu.

Profesionální výcvik Cirrus Approach

Každý úspěšný vzlet a přistání jsou výsledkem předchozího profesionálního vedení a učení. V Cirrus Aircraft vidíme jednotlivé lekce našeho vysoce kvalitního a efektivního výcviku jako příležitosti vyškolit zodpovědného a zkušeného pilota. I proto je Cirrus Approach inovativním vzdělávacím produktem, jehož cílem je standardizovat a zefektivnit výcvikové zkušenosti v každém letadle Cirrus. Cirrus Approach přináší poutavé online video kurzy a interaktivní digitální manuály, které zatraktivňují formu studia a umožňují pohodlné dálkové učení vlastním tempem.

To, co se student naučí na zemi, později aplikuje ve vzduchu prostřednictvím sítě našich standardizovaných pilotů/instruktorů světové úrovně – Cirrus Standardised Instructor Pilots (CSIP). Výcvik je informačně bohatý a zároveň komfortní díky přizpůsobení se Vašemu životnímu stylu. Naší filozofií je kontinuální výcvik a celoživotní vzdělávání, nikoliv jednorázový kurz. Takto s našimi piloty pracujeme.

CHYTRÉ TECHNOLOGIE

Cirrus Aircraft G6 představuje harmonii jednoduchosti a výkonu, při níž dochází ke snadnému propojení letadla a pilota. QWERTY klávesnice poskytuje dobře známé a intuitivní rozhraní, pohodlné tlačítko HOME okamžitě přepne na základní mapu a bezdrátové připojení umožňuje mimo jiné aktualizace dat přes mobilní zařízení.

Kokpit pro ty nejnáročnější piloty

Ve spolupráci s celosvětovým lídrem v oblasti avioniky, společností Garmin®, definujeme moderní průmyslový standard. Představili jsme model Cirrus Aircraft G6 vybavený avionikou Cirrus Perspective+ od společnosti Garmin®. Jde o dokonale propojený, nejinteligentnější a nejvýkonnější kokpit ve své třídě. Neustálá inovace a široké spektrum možností charakterizují novou generaci palubních desek s desetinásobným zvýšením výkonu, hladkým propojením mezi pilotem a letadlem, bezpečnostním vylepšením a znásobeným leteckým zážitkem. To vše nadchne i toho nejnáročnějšího pilota.

Nová generace palubní desky

Jako nejprodávanější letadlo ve své třídě je Cirrus SR20 již více než 10 let průběžně vybavován nejmodernějšími technologiemi z oblasti letecké avioniky. Dnes Cirrus G6 s avionikou Perspective+ dále zvyšuje standard, propojuje avioniku s pilotem, což rozšiřuje jeho možnosti rozhodování.

QWERTY klávesnice umožňuje rychlé a jednoduché zadávání a přístup k datům. Bezdrátové připojení zajišťuje rychlý přenos informací o letovém plánu a počasí, stejně jako pohodlné aktualizace dat přes mobilní zařízení. Bleskově rychlé procesory podporují vylepšené bezpečnostní prvky, jako je SurfaceWatch a animované počasí, souvisejícím benefitem je pak vynikající zoom a rozlišení. Oblíbeným komfortem je také tlačítko HOME, které jedním stisknutím přepne na zobrazení základní mapy.

Letové displeje s bleskovou odezvou

Letové displeje s LED podsvícením jsou napájeny optimalizovanými, efektivními a vysoce výkonnými procesory se inovativním softwarem. Ostré zobrazení a rychlá odezva zkvalitňují práci s palubní deskou, a tím zlepšují celkový zážitek z letu. Čitelnější text zabezpečuje okamžitý přenos důležitých dat k pilotovi. Nyní avionika myslí stejně rychle jako vy.

Cirrus Perspective+ je synonymem rychlosti a flexibility v kokpitu. V jeden moment zobrazuje stav různých systémů letadla, kontrolních seznamů, tzn. checklistů, animovaného počasí, pohyblivých map, provozu a dalších informací. Technologie syntetického vidění (Synthetic Vision Technology – SVT) poskytuje trojrozměrný virtuální obraz pozemních i vodních prvků, stejně jako zobrazení překážek a provozu.

Vylepšená klávesnice

Přepracovaná tak, aby se přiblížila celé řadě letadel Cirrus a zároveň se podobala Vašim osobním elektronickým zařízením. Řídicí jednotka Cirrus Perspective+ je vybavena QWERTY klávesnicí s většími a čitelnějšími klávesami a dalšími ovládacími knoflíky, včetně tlačítka – HOME, které vás ve vteřině vrátí zpět na výchozí mapu. Vítej DOMA.

Všechna tlačítka jsou záměrně umístěna tak, aby zjednodušila vzájemnou interakci mezi letadlem a pilotem prostřednictvím intuitivního uspořádání. Inovativní klávesnice je pohotová a jednoduchá. Veškeré funkce lze snadno nalézt, ty nejčastěji používané se pak v nabídce zobrazují na nejvyšší úrovni, což výrazně urychluje ovládání.

Bezchybný digitální autopilot

Neomylná přesnost. Digitální autopilot zaručuje přesné laterální a vertikální vedení pro každou fázi letu. Využívá totiž technologie inteligentních servomotorů, kterou se běžně pyšní proudové letouny za několik miliónů dolarů, a plně digitální dvoukanálový automatizovaný systém řízení letu (AFCS). Volitelně automatický tlumič zatáčivého momentu se zapíná a odpojuje ve 200 stopách nad zemí, což snižuje pracovní zátěž pilota a zajišťuje klidný let.

Autopilot obsahuje také špičkové tlačítko Blue Level Button, standard Cirrus Aircraft roku 2008. Tato aktivní bezpečnostní funkce dává pilotovi možnost připojit autopilota jedním tlačítkem. Ten srovná náklon a zachytí aktuální výšku v případě, že se pilot na okamžik rozptýlí nebo dezorientuje. Na tuto automatizaci avioniky se můžete spolehnout.

Bezkonkurenční integrace

Cirrus Perspective+ sdružuje veškeré informace o stavu letadlových systémů s externími daty a obratem vše zobrazuje pilotovi pro maximální přehled o okolním terénu. Barevné, robustní displeje propojují pilota vizuálně a zvukově s informacemi pro sledování všech aspektů letadla v reálném čase, rychle identifikují měnící se stav letadla a poskytují inteligentně vyhodnocená rozhodnutí.

Údaje o motoru, hladině kapalin a průtocích, informace o počasí, provozu a letová data v reálném čase – to vše je doslova na dosah prstů pilota. Cirrus Perspective+ propojuje systémy letadla, okolní podmínky, palubní desku a pilota. Výsledkem je přesnost, rychlost, spoleh a bezpečný, ničím nerušený zážitek z letu.

Intuitivní konektivita

Kokpit je navržen tak, aby se bez problémů zapojil do moderního bezdrátového světa. Letadlo je nyní tedy dalším rozšířením vaší bezdrátové sítě. Vstup bez klíčů a komfortní podsvícení usnadňují pilotovi nástup do letadla. Po zahájení přípravy před letem se vaše mobilní zařízení automaticky připojí k avionice pomocí funkce Bluetooth®, což umožňuje pohodlné přenosy dat a časovou úsporu.

Připojeni zůstáváte i během letu. Globální datalinky poskytují aktuální informace o počasí, údaje o provozu v reálném čase i o okolním terénu. Neustále jsou zobrazovány a přizpůsobeny preferencím pilota, zatímco zůstává k dispozici i satelitní telefon prostřednictvím služby Cirrus Global Connect. Konektivita je nedílnou součástí našeho každodenního života – spojuje Vás se zařízeními ve Vašem voze, domě a pomáhá Vám při práci. Proč by letadlo mělo být výjimkou?

Interaktivní letová příručka

Vznikla jako hlavní reference letadla pro procedurální řízení. Obsahuje vše, co pilot potřebuje, a naviguje ho pomocí jednoduchých doteků svých prstů, stisknutím a táhnutím. Informace, jako jsou diagramy letových profilů, obrysy manévrů a popisy kontrolních seznamů, jsou v příručce snadno dostupné a piloti si mohou vytvářet personalizované studijní záznamy nebo otestovat své znalosti o předletové kontrole. Pilot si může být jist, že disponuje nejaktuálnějšími postupy, iFOM se totiž automaticky aktualizuje, podobně jako aplikace v App Store.

INOVATIVNÍ FUNKCE

Vysokorychlostní procesory podporují vylepšené bezpečnostní prvky, jako je SurfaceWatch™, animované satelitní počasí a jiné. Propojte to s luxusním osvětlením Cirrus Spectra™, inspirovaným automobilovým průmyslem, a je snadné pochopit, proč je dnes G6 nejchytřejším, nejbezpečnějším a nejinovativnějším pístovým letadlem.

Ochrana před námrazou

Současné modely SR22 a SR22T jsou k dispozici s dokonalejším systémem odmrazování. Ten pracuje na principu distribuce glykolové kapaliny na kritická místa – náběžné hrany. Ty jsou vyrobeny z tenkého laserem perforovaného titanového plechu. Vzniklými mikro póry je pak v případě potřeby čerpadlem vtlačována kapalina na bázi glykolu, která tvoří v hloubce profilu mikroskopický ochranný film proti námraze. Nový systém označený FIKI má v porovnání s klasickým systémem navíc odmrazovaný i kýl.

Systém pro zlepšení viditelnosti (EVS)

Tento systém představuje další bezpečnostní prvek letadel Cirrus. Volitelná instalace infrakamery umožnuje prodloužit viditelnost až trojnásobně ve ztížených podmínkách, jako je například kouřmo, déšť a noc. EVS poskytuje pilotům přehled o terénu před letadlem v reálném čase. Vybavení je vhodné pro piloty, kteří se pohybují na letištích s frekventovaným provozem, ale i pro identifikaci mraků za VFR při nočních letech. Ještě nikdy předtím nebyl tento bezpečnostní prvek použit v jednomotorovém pístovém letadle, až nyní.

Hladké přistání díky Surfacewatch™

Surfacewatch™ je progresivním výstražným vybavením. Blížíte se ke správné dráze? Znáte přesnou zbývající vzdálenost? Surfacewatch™ dynamicky zvyšujte orientaci v okolním terénu, a to jak ve vzduchu, tak i na zemi, když letadlo přistává, stejně jako když se pohybuje na letové dráze. Vizuální upozornění neustále aktualizují polohu stroje a modré šipky zvýrazňují správný směr přistávací dráhy. A co je nejdůležitější, naléhavé výstrahy jako “RWY TOO SHORT” nebo “CHECK RUNWAY” včas varují před nesprávnou polohou.

Detailní informace o provozu

Výkonný aktivní systém informací o provozu, určený pro vysoce výkonné letadlo, skenuje vzdálenosti 22 NM a detekuje až 45 cílů při vertikální separaci 10 000 stop. Přidané vektory pomáhají identifikovat a sledovat specifické trajektorie letadel s mnohem větší přesností, zatímco bezpečnostní opatření, jako jsou zvukové výstrahy podobné řídícímu letového provozu (“Traffic, Three o’clock, Same Height, Two Miles“) pomáhají pilotům v oblastech s hustým provozem.

Satelitní počasí

Tato funkce je nabitá informacemi a pilot se díky ní může rozhodovat rychleji a bezpečněji než kdy dříve. Prostřednictvím ADS-B v meteorologických a družicových službách může být v systému Cirrus Perspective+ zobrazeno více meteorologických funkcí: animovaný radarový snímek, pohyb buněk, blesky, vrcholky mraků, potenciál námrazy a nulová izoterma, METAR, TAF, SIGMET/AIRMET a hladinový vítr… Animované počasí poskytuje přesný a komplexní obraz, který pilotovi umožňuje sledovat i tendenci počasí, což mu významně pomáhá v důležitých rozhodnutích.

Dokonalá orientace v terénu

Skvělá orientace je silnou taktickou výhodou pilota. Technologie Synthetic Vision™ (SVT) propojuje pozici letadla s 3D topografickým zobrazením, zatímco systém varování před srážkou s terénem (eTAWS) varuje jak vizuálně, tak i zvukově. Navíc toto zařízení je schopné upozornit pilota na řadu dalších rizik, včetně předčasného sestupu nebo přílišné rychlosti při klesání, na záporné stoupání nebo také na ztrátu výšky po vzletu. Dálnice v oblacích (HITS) poskytuje pilotovi příjemnou jistotu, že je letadlo na plánované trase letu.

Výpočet užitečného zatížení

Přehledné údaje o hmotnosti a vyvážení jsou pro bezpečný let také velice důležité. S každým galonem paliva a tekutiny TKS, obsazeným sedadlem a uloženým zavazadlem se zobrazí výpočet těžiště. Pilot se tak ujistí, že může bez obav vzlétnout.

MODERNÍ DESIGN

Jednou ze základních vlastností letadel Cirrus, v současnosti vyráběných ve třech základních typových řadách, je zajištění bezpečnosti a zároveň komfortu plně srovnatelného s luxusními automobily. Jako jediný výrobce nabízíme futuristickou úroveň bezpečnosti, kterou v letectví nenajdete u žádného jiného stroje v kategorii malých cestovních a sportovních letadel. K výjimečným letovým vlastnostem velkou mírou přispívá i konstrukce celokompozitového křídla s kevlarovým nosníkem, jehož vývoji věnovali konstruktéři letadla speciální pozornost.

Protivývrtkový design křídla

Díky propracovanému aerodynamickému tvaru spojenému s výkony pohonných jednotek předčí Cirrus rychlostí letu ostatní letadla ve své kategorii. Jednou z otázek při vývoji však bylo, jak dosáhnout skvělých letových vlastností i při nižších rychlostech. Výsledkem vývoje je křídlo složené ze dvou profilů. Jeden profil (bližší kořenu křídla) umožnuje hladký let při vyšších rychlostech, druhý profil (dál od kořene křídla) zabezpečuje dobré letové vlastnosti a manévrovatelnost při nižších rychlostech.

Osvětlení koncových křídel Spectra™

Osvětlení koncových oblouků Spectra™ představuje ikonické provedení se současným dvounásobným zvýšením jasu. Automatické osvětlení konců křídel – takzvaná “záře” – funguje v rozmezí do 300 stop nad povrchem a nad 300 stop se automaticky přepne na funkci maximalizující viditelnost ostatním, pulzující “wig-wag”, což dává G6 nezaměnitelnou přítomnost kdekoli na světě, ve dne i v noci.

Chytré řešení sedadel

Inovované zadní sedadlo, rozdělené v poměru 60/40, poskytuje nový rozměr praktičnosti a univerzálnosti tohoto stroje. Širší zadní sedadlo je vybaveno třetím ramenním bezpečnostním pásem pro pátého cestujícího. Tato úprava zvýšila užitnou hmotnost o 5 kg. Tři pozice naklápění zadních sedadel dávají cestujícím na výběr, která poloha pro ně bude tou nejkomfortnější. Nižší ukotvení postrojů pro děti funguje stejně jako v automobilech pro snadné a bezpečné používání dětských sedaček.

TECHNICKÁ SPECIFIKACE

Délka

7,92 m

Výška

2,7 m

Rozpětí

11,68 m

Šířka kabiny

124 cm

Výška kabiny

127 cm

Vzlet

330 m

Přistání

359 m

Dostup

5 334 m

Užitečné zatížení

606 kg

Max. cestovní rychlost

183 ktas

Základní váha

1028 kg

Užitečné zatížení

605 kg

Užit. zatížení kabiny

439 kg (3h cest. palivo, 45min. rezer.)

Výrobce motoru

Continental

Model motoru

IO-550-N

Počet koní

310

Rychlost stoupání

6,45 m/seo

Vzlet přes překážku

569 m (50 ft překážka)

Pádová rychlost

60 kcas (s klapkami)

Cirrus „Worry – free“ bez starostí

Pořízením letadla to nekončí! Využijte naše další služby

Naši letečtí instruktoři disponují vysokým standardem dovedností, aby Váš výcvik byl efektivní a bezpečný. Nezáleží na tom, zda jste sezónní pilot, který chce létat Cirrusem, nebo sníte o létání technicky vyspělým letadlem. Jsme ATO CZ 038
(Aprooved Training Organization).

Poskytujeme hangárování, handling, doplňování paliva, mytí a čištění letadel. Provádíme periodické aktualizace avioniky, dopisování dokumentace, zajištění běžné údržby. Připravíme Vám letadlo dle Vašich požadavků ve stanovenou dobu.

Nechcete-li zatížit cash flow Vaší firmy nebo Vám vyhovuje pohodlné splácení, využijte možnosti financovaní úvěrem nebo formou finančního leasingu, který Vám rádi zajistíme. Rovněž nabídneme pojištění Vašeho letadla v naší flotile.

Nečekejte na dodání Vašeho letadla. Po podpisu objednávky můžete využívat letadla z naší flotily. Naše letadla Vám jsou rovněž k dispozici v případě potřeby poskytnutí letadla.

Nemáte pilotní licenci nebo dostatek zkušeností? Máte obavu z letu do zahraničí? Poskytneme Vám kvalifikovaného a zkušeného safety pilota. Naši piloti prošli výcvikem a standardizací dle osnovy Cirrus Aircraft.

Nalétáte Vašim letadlem málo? Chtěli byste efektivně využívat Vaše letadlo? Nabízíme smluvní vytížení letadel pro předváděcí nebo výcvikové lety v našem Cirrus Training Centru formou pronájmu.

Zajistíme pro Vás koupi nových i prověřených zánovních letadel. Na přání zprostředkujeme prodej i jiného typu letadla. Zajistíme případný prodej Vašeho letadla za výhodných podmínek.

Využijte našich dlouholetých zkušeností, díky kterým Vám odpadnou starosti se splněním aktuálních legislativních požadavků na Váš letoun, i případné návštěvy servisu. Jsme CAO CZ 001 (Combined Airworthiness Organization) organizace zachování letové způsobilosti.

Pořádáme pravidelná školení pro piloty, rozšiřujeme teoretické znalosti a předáváme praktické dovednosti pro zvyšování bezpečnosti létání. Realizujeme certifikační školení dle aktuálních předpisů a nařízení.

Zaujal vás Cirrus? Zarezervujte si předváděcí let.

Předvedeme Vám dokonalé letové vlastnosti vybraného letadla Cirrus, jeho luxusní interiér i nadčasovou avioniku. Zanechte nám na sebe telefon, my se ozveme a domluvíme se na předváděcím letu.