Bezpečnost spočívá v precizně vytvořené kombinaci nesčetného množství prvků s účelem minimalizování rizika a řízení nežádoucích stavů, pokud k nim dojde. Každý detail je ochrannou vrstvou, která se skládá z inovativních systémů, které přecházejí od pasivních do redundantních a pak aktivních. Každý model Cirrus Aircraft řady SR byl navržen s ohledem na bezpečnost cestujících, a to díky účelné integraci mnoha robustních bezpečnostních opatření.
CAPS by měl být aktivován v případě život ohrožující mimořádné události, kdy je použití CAPS bezpečnější než pokračování v letu a přistání. Sem spadá například ztráta kontroly, porucha motoru, vynucené přistání na jakoukoli plochu, indispozice pilota, srážka ve vzduchu a následná neovladatelnost letadla, porucha konstrukce (zatím k ní nikdy u letadel Cirrus nedošlo).
Cirrus jako jediné letadlo ve své kategorii General Aviation, nabízí vysoký standard bezpečnostní výbavy a velké množství volitelných prvků, které bezpečnost ještě dále zvyšují. Cirrus zajišťuje bezpečnost ve svých letadlech čtyřmi způsoby: Aerodynamika a další pasivní funkce Vás ochrání před nepozorností nebo odvrácením pozornosti; situační uvědomění a funkce snižování stresu snižují pracovní zátěž a pomáhají vám věnovat letu pozornost, kterou si vyžaduje. Pokud ztratíte kontrolu, je tu CAPS padák, a pokud to opravdu skončí nehodou, pomůže vám odolný design jako ochrana před zraněním.
Průkopník bezpečnostních standardů nazývaný “letadlo s padákem” se vyznačuje charakteristickým systémem Cirrus Airframe Parachute System® (CAPS®), nejvýznamnější bezpečnostní inovací v obecném letectví za více než půl století. CAPS přetvořil obecnou bezpečnost letectví tím, že poskytl dodatečnou míru bezpečnosti cestujícím. Lze ji připodobnit k roli bezpečnostních pásů v automobilech. Žádný jiný certifikovaný výrobce letadel neposkytuje tento bezpečnostní prvek jako standardní vybavení. Pohání nás obrovská motivace vytvořit co nejbezpečnější letoun, dodat absolutní jistotu pilotům a zachovat klidné nebe. Nejen pro piloty Cirrusu, ale i pro všechny ostatní. Bezpečné létání bude vždy naším hlavním posláním.
Průkopník bezpečnostních standardů nazývaný “letadlo s padákem” se vyznačuje charakteristickým systémem Cirrus Airframe Parachute System® (CAPS®), nejvýznamnější bezpečnostní inovací v obecném letectví za více než půl století. CAPS přetvořil obecnou bezpečnost letectví tím, že poskytl dodatečnou míru bezpečnosti cestujícím. Lze ji připodobnit k roli bezpečnostních pásů v automobilech. Žádný jiný certifikovaný výrobce letadel neposkytuje tento bezpečnostní prvek jako standardní vybavení. Pohání nás obrovská motivace vytvořit co nejbezpečnější letoun, dodat absolutní jistotu pilotům a zachovat klidné nebe. Nejen pro piloty Cirrusu, ale i pro všechny ostatní. Bezpečné létání bude vždy naším hlavním posláním.
Cirrus Perspective Touch+ obsahuje větší, barevnější displeje a nabízí třikrát větší rozlišení, takže je ideální pro prohlížení map, správu letového plánu nebo sledování počasí.
Cirrus Perspective Touch+ obsahuje větší, barevnější displeje a nabízí třikrát větší rozlišení, takže je ideální pro prohlížení map, správu letového plánu nebo sledování počasí.
Klíčový bezpečnostní prvek, který se běžně vyskytuje v proudových letadlech. SR Serie G7 obsahuje jako první ve své třídě otřesy řídicí páky, které vibracemi třmenů upozorní pilota na blížící se aerodynamický pád.
Klíčový bezpečnostní prvek, který se běžně vyskytuje v proudových letadlech. SR Serie G7 obsahuje jako první ve své třídě otřesy řídicí páky, které vibracemi třmenů upozorní pilota na blížící se aerodynamický pád.
Mějte přístup k 3D zobrazení letadla Cirrus a okolního prostředí letiště během rolování. Vše včetně vzletových a přistávacích drah, FBO, hangárů a značek na přistávacích drahách. Spojte Taxiway Routing s 3D SafeTaxi pro zvýšení situační informovanosti a bezpečnosti.
Mějte přístup k 3D zobrazení letadla Cirrus a okolního prostředí letiště během rolování. Vše včetně vzletových a přistávacích drah, FBO, hangárů a značek na přistávacích drahách. Spojte Taxiway Routing s 3D SafeTaxi pro zvýšení situační informovanosti a bezpečnosti.
Tento revoluční záchranný systém umožňuje cestujícím letounu Vision Jet přistát pouhým stisknutím jediného tlačítka. Jakmile je funkce aktivována, Safe Return převezme kontrolu nad letadlem a přemění Vision Jet na autonomní vozidlo, které naviguje k nejbližšímu vhodnému letišti pro přistání, komunikuje s řízením letového provozu, přistává a bezpečně zastaví letadlo. Vision Jet s bezpečným návratem a systémem CAPS® poskytuje komplexní, nutné bezpečnostní řešení jedinečné pro provozovatele Vision Jet G2.
Tento revoluční záchranný systém umožňuje cestujícím letounu Vision Jet přistát pouhým stisknutím jediného tlačítka. Jakmile je funkce aktivována, Safe Return převezme kontrolu nad letadlem a přemění Vision Jet na autonomní vozidlo, které naviguje k nejbližšímu vhodnému letišti pro přistání, komunikuje s řízením letového provozu, přistává a bezpečně zastaví letadlo. Vision Jet s bezpečným návratem a systémem CAPS® poskytuje komplexní, nutné bezpečnostní řešení jedinečné pro provozovatele Vision Jet G2.
Zabraňuje vysunutí klapek, když je rychlost letu příliš vysoká, nebo jejich zasunutí, když je příliš nízká. To vše pro větší jistotu v kritických fázích letu.
Zabraňuje vysunutí klapek, když je rychlost letu příliš vysoká, nebo jejich zasunutí, když je příliš nízká. To vše pro větší jistotu v kritických fázích letu.
Moderní ochrana cestujících znamená, že jsou kokpity postaveny tak, aby snesly i to nejextrémnější zatížení. Posádka je v kokpitu v naprostém bezpečí a maximálně chráněna proti případnému nárazu.
Moderní ochrana cestujících znamená, že jsou kokpity postaveny tak, aby snesly i to nejextrémnější zatížení. Posádka je v kokpitu v naprostém bezpečí a maximálně chráněna proti případnému nárazu.
Všechny letouny Cirrus mají podle předpisů velmi vysokou integritu kokpitu a normy ochrany cestujících. Sedadla ve všech letadlech Cirrus jsou konstruována na zátěž až 26G. Udrží Vás pevně na místě a ztlumí většinu nárazu.
Všechny letouny Cirrus mají podle předpisů velmi vysokou integritu kokpitu a normy ochrany cestujících. Sedadla ve všech letadlech Cirrus jsou konstruována na zátěž až 26G. Udrží Vás pevně na místě a ztlumí většinu nárazu.
K ještě intenzivnějšímu tlumení nárazu slouží airbagy, které jsou umístěny přímo v bezpečnostních pásech.
K ještě intenzivnějšímu tlumení nárazu slouží airbagy, které jsou umístěny přímo v bezpečnostních pásech.
Od prvních fází vývoje letadla Cirrus byla prevence pádu a vývrtky ústředním bodem designu, vývoje avioniky a filozofie letového výcviku. Každé letadlo Cirrus řady SR má technologii křídla vyvinutou NASA s diskontinuální přední hranou, která je navržena tak, aby minimalizovala potenciál vstupu do vývrtky po neúmyslném pádu. Digitální, tříosý autopilot je vybaven systémem elektronické stabilizace a ochrany (ESP), který pasivně a nenápadně koriguje neobvyklé letové polohy i v případě, že autopilot není zapnutý. Poskytnutím zvukových i vizuálních výstrah systém ESP varuje posádku před pádem, zatímco se řízení automaticky potlačí, aby se opravila nízká rychlost letu. Automatizovaný systém ESP je oporou pilota a zabraňuje uvedení letadla do pádu.
Od prvních fází vývoje letadla Cirrus byla prevence pádu a vývrtky ústředním bodem designu, vývoje avioniky a filozofie letového výcviku. Každé letadlo Cirrus řady SR má technologii křídla vyvinutou NASA s diskontinuální přední hranou, která je navržena tak, aby minimalizovala potenciál vstupu do vývrtky po neúmyslném pádu. Digitální, tříosý autopilot je vybaven systémem elektronické stabilizace a ochrany (ESP), který pasivně a nenápadně koriguje neobvyklé letové polohy i v případě, že autopilot není zapnutý. Poskytnutím zvukových i vizuálních výstrah systém ESP varuje posádku před pádem, zatímco se řízení automaticky potlačí, aby se opravila nízká rychlost letu. Automatizovaný systém ESP je oporou pilota a zabraňuje uvedení letadla do pádu.
Neomylná přesnost. Digitální autopilot zaručuje přesné laterální a vertikální vedení pro každou fázi letu. Využívá totiž technologie inteligentních servomotorů, kterou se běžně pyšní proudové letouny za několik miliónů dolarů, a plně digitální dvoukanálový automatizovaný systém řízení letu (AFCS). Volitelně automatický tlumič zatáčivého momentu se zapíná a odpojuje ve 200 stopách nad zemí, což snižuje pracovní zátěž pilota a zajišťuje klidný let. Tlačítko Blue Level Button dává pilotovi možnost připojit autopilota jedním tlačítkem. Ten srovná náklon a zachytí aktuální výšku v případě, že se pilot na okamžik rozptýlí nebo dezorientuje. Na tuto automatizaci avioniky se můžete spolehnout.
Neomylná přesnost. Digitální autopilot zaručuje přesné laterální a vertikální vedení pro každou fázi letu. Využívá totiž technologie inteligentních servomotorů, kterou se běžně pyšní proudové letouny za několik miliónů dolarů, a plně digitální dvoukanálový automatizovaný systém řízení letu (AFCS). Volitelně automatický tlumič zatáčivého momentu se zapíná a odpojuje ve 200 stopách nad zemí, což snižuje pracovní zátěž pilota a zajišťuje klidný let. Tlačítko Blue Level Button dává pilotovi možnost připojit autopilota jedním tlačítkem. Ten srovná náklon a zachytí aktuální výšku v případě, že se pilot na okamžik rozptýlí nebo dezorientuje. Na tuto automatizaci avioniky se můžete spolehnout.
Jednoduše řečeno, pouhá záloha nestačí. Každé letadlo Cirrus je vybaveno dvěma alternátory, dvěma bateriemi a několika elektrickými sběrnicemi, které izolují základní vybavení a zajišťují tak kontinuální nabíjení důležitých komponentů, a to dokonce i v případě opakovaných výpadků napájení. Duální počítač aerometrických dat a referenční systém letové polohy a kurzu (ADAHRS) jsou také standardním vybavením. Jde o další bezpečnostní prvek, který zajišťuje, že autopilot je k dispozici i v případě, že by došlo k (nepravděpodobnému) selhání systému ADAHRS, a maximalizuje tak bezpečnost letu.
Jednoduše řečeno, pouhá záloha nestačí. Každé letadlo Cirrus je vybaveno dvěma alternátory, dvěma bateriemi a několika elektrickými sběrnicemi, které izolují základní vybavení a zajišťují tak kontinuální nabíjení důležitých komponentů, a to dokonce i v případě opakovaných výpadků napájení. Duální počítač aerometrických dat a referenční systém letové polohy a kurzu (ADAHRS) jsou také standardním vybavením. Jde o další bezpečnostní prvek, který zajišťuje, že autopilot je k dispozici i v případě, že by došlo k (nepravděpodobnému) selhání systému ADAHRS, a maximalizuje tak bezpečnost letu.
Každý úspěšný vzlet a přistání jsou výsledkem předchozího profesionálního vedení a učení. Cirrus Approach inovativním vzdělávacím produktem, jehož cílem je standardizovat a zefektivnit výcvikové zkušenosti v každém letadle Cirrus. Přináší poutavé online video kurzy a interaktivní digitální manuály, které zatraktivňují formu studia a umožňují pohodlné dálkové učení vlastním tempem. To, co se student naučí na zemi, později aplikuje ve vzduchu prostřednictvím sítě našich standardizovaných pilotů/instruktorů světové úrovně – Cirrus Standardised Instructor Pilots (CSIP). Naší filozofií je kontinuální výcvik a celoživotní vzdělávání, nikoliv jednorázový kurz. Takto s našimi piloty pracujeme.
Každý úspěšný vzlet a přistání jsou výsledkem předchozího profesionálního vedení a učení. Cirrus Approach inovativním vzdělávacím produktem, jehož cílem je standardizovat a zefektivnit výcvikové zkušenosti v každém letadle Cirrus. Přináší poutavé online video kurzy a interaktivní digitální manuály, které zatraktivňují formu studia a umožňují pohodlné dálkové učení vlastním tempem. To, co se student naučí na zemi, později aplikuje ve vzduchu prostřednictvím sítě našich standardizovaných pilotů/instruktorů světové úrovně – Cirrus Standardised Instructor Pilots (CSIP). Naší filozofií je kontinuální výcvik a celoživotní vzdělávání, nikoliv jednorázový kurz. Takto s našimi piloty pracujeme.
Vysokorychlostní procesory podporují vylepšené bezpečnostní prvky, jako je SurfaceWatch™, animované satelitní počasí a jiné. Je snadné pochopit, proč je dnes G6 nejchytřejším, nejbezpečnějším a nejinovativnějším pístovým letadlem.
Cirrus si zvolil technologii křídla vyvinutou NASA, která snižuje potenciál pro vstup do vývrtky po neúmyslném pádu. Díky propracovanému aerodynamickému tvaru spojenému s výkony pohonných jednotek předčí Cirrus rychlostí letu ostatní letadla ve své kategorii. Jednou z otázek při vývoji však bylo, jak dosáhnout skvělých letových vlastností i při nižších rychlostech. Výsledkem vývoje je křídlo složené ze dvou profilů. Jeden profil (bližší kořenu křídla) umožnuje hladký let při vyšších rychlostech, druhý profil (dál od kořene křídla) zabezpečuje dobré letové vlastnosti a manévrovatelnost při nižších rychlostech.
Cirrus si zvolil technologii křídla vyvinutou NASA, která snižuje potenciál pro vstup do vývrtky po neúmyslném pádu. Díky propracovanému aerodynamickému tvaru spojenému s výkony pohonných jednotek předčí Cirrus rychlostí letu ostatní letadla ve své kategorii. Jednou z otázek při vývoji však bylo, jak dosáhnout skvělých letových vlastností i při nižších rychlostech. Výsledkem vývoje je křídlo složené ze dvou profilů. Jeden profil (bližší kořenu křídla) umožnuje hladký let při vyšších rychlostech, druhý profil (dál od kořene křídla) zabezpečuje dobré letové vlastnosti a manévrovatelnost při nižších rychlostech.
Tento systém představuje další bezpečnostní prvek letadel Cirrus. Volitelná instalace infrakamery umožnuje prodloužit viditelnost až trojnásobně ve ztížených podmínkách, jako je například kouřmo, déšť a noc. EVS poskytuje pilotům přehled o terénu před letadlem v reálném čase. Vybavení je vhodné pro piloty, kteří se pohybují na letištích s frekventovaným provozem, ale i pro identifikaci mraků za VFR při nočních letech. Ještě nikdy předtím nebyl tento bezpečnostní prvek použit v jednomotorovém pístovém letadle, až nyní.
Tento systém představuje další bezpečnostní prvek letadel Cirrus. Volitelná instalace infrakamery umožnuje prodloužit viditelnost až trojnásobně ve ztížených podmínkách, jako je například kouřmo, déšť a noc. EVS poskytuje pilotům přehled o terénu před letadlem v reálném čase. Vybavení je vhodné pro piloty, kteří se pohybují na letištích s frekventovaným provozem, ale i pro identifikaci mraků za VFR při nočních letech. Ještě nikdy předtím nebyl tento bezpečnostní prvek použit v jednomotorovém pístovém letadle, až nyní.
Skvělá orientace je silnou taktickou výhodou pilota. Technologie Synthetic Vision™ (SVT) propojuje pozici letadla s 3D topografickým zobrazením, zatímco systém varování před srážkou s terénem (eTAWS) varuje jak vizuálně, tak i zvukově. Navíc toto zařízení je schopné upozornit pilota na řadu dalších rizik, včetně předčasného sestupu nebo přílišné rychlosti při klesání, na záporné stoupání nebo také na ztrátu výšky po vzletu. Dálnice v oblacích (HITS) poskytuje pilotovi příjemnou jistotu, že je letadlo na plánované trase letu.
Skvělá orientace je silnou taktickou výhodou pilota. Technologie Synthetic Vision™ (SVT) propojuje pozici letadla s 3D topografickým zobrazením, zatímco systém varování před srážkou s terénem (eTAWS) varuje jak vizuálně, tak i zvukově. Navíc toto zařízení je schopné upozornit pilota na řadu dalších rizik, včetně předčasného sestupu nebo přílišné rychlosti při klesání, na záporné stoupání nebo také na ztrátu výšky po vzletu. Dálnice v oblacích (HITS) poskytuje pilotovi příjemnou jistotu, že je letadlo na plánované trase letu.
Animované satelitní počasí poskytuje přesný komplexní obraz počasí, který pilotovi umožňuje vykonat okamžitá a bezpečná rozhodnutí. Tato funkce je nabitá informacemi a pilot se díky ní může rozhodovat rychleji a bezpečněji než kdy dříve. Prostřednictvím ADS-B v meteorologických a družicových službách může být v systému Cirrus Perspective+ zobrazeno více meteorologických funkcí: animovaný radarový snímek, pohyb buněk, blesky, vrcholky mraků, potenciál námrazy a nulová izoterma, METAR, TAF, SIGMET/AIRMET a hladinový vítr… Animované počasí poskytuje přesný a komplexní obraz, který pilotovi umožňuje sledovat i tendenci počasí, což mu významně pomáhá v důležitých rozhodnutích.
Animované satelitní počasí poskytuje přesný komplexní obraz počasí, který pilotovi umožňuje vykonat okamžitá a bezpečná rozhodnutí. Tato funkce je nabitá informacemi a pilot se díky ní může rozhodovat rychleji a bezpečněji než kdy dříve. Prostřednictvím ADS-B v meteorologických a družicových službách může být v systému Cirrus Perspective+ zobrazeno více meteorologických funkcí: animovaný radarový snímek, pohyb buněk, blesky, vrcholky mraků, potenciál námrazy a nulová izoterma, METAR, TAF, SIGMET/AIRMET a hladinový vítr… Animované počasí poskytuje přesný a komplexní obraz, který pilotovi umožňuje sledovat i tendenci počasí, což mu významně pomáhá v důležitých rozhodnutích.
Systém varování před srážkou s terénem (eTAWS) poskytuje varování a upozornění jak vizuálně, tak zvukově.
Systém varování před srážkou s terénem (eTAWS) poskytuje varování a upozornění jak vizuálně, tak zvukově.
Systém zvyšuje situační uvědomění jak ve vzduchu, tak i na zemi, když letadlo vstupuje do prostoru letiště anebo jím prochází.
Systém zvyšuje situační uvědomění jak ve vzduchu, tak i na zemi, když letadlo vstupuje do prostoru letiště anebo jím prochází.
Přehledné údaje o hmotnosti a vyvážení jsou pro bezpečný let také velice důležité. S každým galonem paliva a tekutiny TKS, obsazeným sedadlem a uloženým zavazadlem se zobrazí výpočet těžiště. Pilot se tak ujistí, že může bez obav vzlétnout.
Přehledné údaje o hmotnosti a vyvážení jsou pro bezpečný let také velice důležité. S každým galonem paliva a tekutiny TKS, obsazeným sedadlem a uloženým zavazadlem se zobrazí výpočet těžiště. Pilot se tak ujistí, že může bez obav vzlétnout.
Ikonické osvětlení koncových oblouků Spectra™ poskytuje automatické funkce takzvané “záře” nebo pulzující “wig-wag” k maximalizaci viditelnosti ve dne i v noci.
Ikonické osvětlení koncových oblouků Spectra™ poskytuje automatické funkce takzvané “záře” nebo pulzující “wig-wag” k maximalizaci viditelnosti ve dne i v noci.
Současné modely SR22 a SR22T jsou k dispozici s dokonalejším systémem odmrazování. Ten pracuje na principu distribuce glykolové kapaliny na kritická místa – náběžné hrany. Nový systém označený FIKI má v porovnání s klasickým systémem navíc odmrazovaný i kýl.
Současné modely SR22 a SR22T jsou k dispozici s dokonalejším systémem odmrazování. Ten pracuje na principu distribuce glykolové kapaliny na kritická místa – náběžné hrany. Nový systém označený FIKI má v porovnání s klasickým systémem navíc odmrazovaný i kýl.