Rádi byste se naučili létat na letadlech Cirrus?

Jsme schválená organizace pro výcvik – Platinum Cirrus Training Center. Najdete nás na letišti Příbram.

Mám zájem o výcvik

Cirrus TRAC

Série TRAC je naším řešením, které poskytuje nejlepším výcvikovým organizacím platformu pro 21. století.

Chci zjistit více

Jsme druhá největší CTC v Evropě

I profesionálové se učí létat na letadlech Cirrus

Cirrus pro armádní výcvik

Jedinečný portál pro vzdělávání – Cirrus Approach

Naučíme vás létat
na bezpečných letadlech Cirrus

Úplné nováčky i zkušené piloty

Celosvětová síť certifikovaných výcvikových zařízení - Cirrus Training Center (CTC) a profesionálních leteckých instruktorů - Cirrus Standardized Instructor Pilot (CSIP), kteří jsou osobně školeni přímo výrobcem - Cirrus Aircraft, poskytuje vysoce standardní, efektivní a bezpečný výcvik. Každých 6 měsíců absolvují pravidelné přezkoušení pro zajištění standardizace. CTC přechází auditem Cirrus Aircraft a taky ÚCL každé 2 roky. Nezáleží na tom, zda jste sezónní pilot, který chce létat Cirrusem, nebo sníte o létání technicky vyspělým letadlem.


Přihlaste se k odběru newsletteru

Neustále zjišťujeme novinky ze světa letectví a pravidelně pro vás připravujeme informace o inovativních technologiích a standardech.


Nabízené letecké výcviky

Základní výcvik

PPL(A)

Soukromý pilot letounů

Licence PPL(A) je především pro ty piloty, kteří chtějí létat s více než dvoumístnými letouny a zároveň jej využívat nejen pro svou zábavu ale i za účelem privátního nebo služebního cestování. Licence PPL(A) umožní jeho držiteli vykonávat funkci velícího pilota jakéhokoliv jednomotorového pístového letounu (SEP) pro neobchodní lety, do maximální certifikované hmotnosti 5,7 tuny.

50

hodin teoretické výuky na učebně

45

hodin praktického výcviku

3

měsíce ve výcviku

Rozšiřující výcvik

VFR NOC

Kvalifikace pro lety v noci

Kvalifikace pro lety v noci umožní držiteli létat v noci podle pravidel letu za viditelnosti, tzv. VFR (Visual Flight Rules). Výcvik létání v noci je zaměřen na zvládnutí vyšší, především psychologické zátěže pilota zapříčiněné omezenou viditelnosti země, horizontu a dalších referenčních bodů, které ztěžují prostorovou orientaci. Tato kvalifikace je taky nevyhnutným rozšířením pro získání přístrojové kvalifikace pro lety v noci.

3

hodiny teoretické výuky na učebně

5

hodin praktického výcviku

2

noci ve výcviku

Standardizované přeškolení

Tento výcvik je určen pro piloty s licencí PPL(A) a zajišťuje plynulý přechod z jiného jednomotorového pístového letounu, který může být vybaven zcela odlišnými systémy (elektrický systém, CAPS,…), avionikou nebo jiným typem motoru. Je přizpůsoben zkušenostem a kompetencím pilota. Základní přeškolení slouží pouze pro lety VFR, rozšířené přeškolení je určeno pro lety dle přístrojů (Basic/Advanced Transition Training)

5

hodin teoretické výuky samostudiem

5

hodin praktického výcviku

3

dni ve výcviku

IR(A)

Přístrojová kvalifikace

Cílem kurzu je vycvičit pilota na úroveň odborné způsobilosti nezbytné k řízení letounů při letech IFR (Instrument Flight Rules) a za meteorologických podmínek pro let podle přístrojů – IMC (Instrument Meteorological Conditions). Tento výcvik je zaměřen na správnou obsluhu přístrojů v kombinaci se specifickými požadavky na techniku pilotáže, postupy a komunikaci především za letu, při přiblížení a sestupu na cílovém letišti.

50

hodin teoretické výuky na učebně

50

hodin praktického výcviku

3

měsíce ve výcviku

CB-IR(A)

Competency Based IR

Výcvik určen k získání plnohodnotné přístrojové kvalifikace zejména pro neprofesionální piloty. Výcvik obsahuje menší rozsah teoretické a praktické výuky a je založen na hodnocení kompetence pilota. Po úspěšném přezkoušení je pilot držitelem kvalifikace IR (A) a může vykonávat lety podle IFR.

16

hodin teoretické výuky na učebně

40

hodin praktického výcviku

3

měsíce ve výcviku

EIR(A)

Traťová přístrojová kvalifikace

Kvalifikace pro traťový let podle IFR, tedy EIR je skvělým doplňkem licence PPL(A), která zjednoduší plánování a provedení letu. Z výchozího letiště pilot odletí za VFR, na vhodném místě pak přejde na let podle IFR a pokračuje v něm až směrem k cílové destinaci.

16

hodin teoretické výuky na učebně

15

hodin praktického výcviku

2

měsíce ve výcviku

UPRT

Upset Prevention & Recovery Training

Výcvik k předcházení a vybírání neobvyklých poloh slouží pilotovi k objasnění příčin a následků přechodu letounu do nezvyklé polohy a rovněž vysvětluje způsoby, jak nastalou situaci řešit. Za další se pilot ve výcviku naučí jak těmto situacím vůbec předcházet. Mezinárodní organizace civilního letectví (ICAO) doporučila zařazení tohoto výcviku k získání licence CPL (A). U ATPL(A) se počítá s povinným začleněním výcviku UPRT do osnov.

5

hodin teoretické výuky na učebně

3

hodiny praktického výcviku

3

dni ve výcviku

CPL(A), ATPL(A), MEP(A), FI(A)

Na vyžádání.


Máte zájem o kalkulaci výcviku na letadlech Cirrus?

Kontaktujte nás!


V čem je naše letecká škola jiná?

Létání dnes není to, co bývalo před padesáti nebo dokonce deseti lety. Dnešní vzdušný prostor je vyplněn více letouny, které jsou schopné cestovat dále, rychleji a výše než letouny včerejška. Také současní piloti jsou piloty jiné generace, kteří jsou mnohdy zaneprázdněni kariérou a přáli by si trávit více času s rodinou. Letadla jim dnes poskytují nejen zábavu, ale jsou i nástrojem pro cestování za obchodem

Technologická vyspělost

Svět letectví se mění, ale mnoho leteckých škol stále žije v dávných dobách a nabízí stejné typy výcviků zaměřenou na místní létání za dobrého počasí. Letadlo Cirrus je vrcholem toho, co dnes znamená všeobecné letectví. Pokročilé kompozitové technologie, nejmodernější avionika, bezkonkurenční bezpečnostní prvky, snadné ovládání a rychlost učinily Cirrus nejprodávanější letoun ve své třídě za posledních 17 let.

Scenario – Based Training

Tradiční výcvik pilotů začíná být nedostatečnou přípravou na výzvy, které pilota dnes čekají při cestování stovek mil denně, přes několik systémů počasí, vzdušných prostorů a terénu. Dnešní piloti musí na toto myslet od prvního dne výcviku a začlenit tak požadované dovednosti do každé lekce létání. Teorii spájíme s praxí a tento způsob výcviku (Scenario-Based Training) se ukázal jako velmi efektivní i jiných odvětvích. Naše Cirrus Training Center je připraveno Vás naučit létat v 21. století.

Cirrus přístup (Cirrus Approach)

Cirrus Approach je revoluční způsob výcviku. Piloti vědí, že opakovací výcvik má pozitivní vliv na odbornost a bezpečnost pilota, ale zároveň je těžké udělat si čas na odbornou přípravu a výcvik. Namísto toho, aby se pilot zúčastnil jednoho nebo dvou školení ročně, zaregistruje se do Cirrus Approach a vybere si z menu kurz, který si chce zopakovat, který bude poutavý a interaktivní a udělá ho online z pohodlí domova.

Výcvikové materiály

Vzpomínáte si na ty suchopárné letecké instruktážní materiály, které se kdysi používaly? My ano. Cirrus vytvořil zcela nový studijní materiál pro výcvik – interaktivní letovou příručku. Více než 50 interaktivních kurzů na dotek prstu ve Vašem tabletu. Ke stažení jako e-book.

iFOM Garmin Perspective
iFOM Avidyne Entegra

Standartní přeškolení

Společnost Cirrus Aircraft od počátku své existence usiluje o vytvoření bezpečnějšího letadla, bezpečnějších pilotů a bezpečnějšího nebe vůbec. Létat bezpečně bude vždy nejzákladnějším posláním Cirrus Aircraft. Stejně tak jako Cirrus Aircraft změnil všeobecné letectví za posledních 17 let, změnil i způsob leteckého výcviku, který je založen na standardizaci. Při každém typu přeškolení instruktor využívá osnovu předepsanou výrobcem, která stanovuje přesné požadavky na pilota.

Filozofie jako v dopravním letounu

Kontrolní seznamy, „checklisty“, jsou v našich letadlech designované tak, aby jednotlivé činnosti na sebe plynule navazovali. Vytvářejí takzvaný „flow“, tak moc připomínající filozofii využívanou v dopravních letounech, jehož účelem je jednodušší zapamatování určitých postupů.

Bezpečnost na prvním místě

CAPS je opravdu pozoruhodný bezpečnostní prvek. Avšak každé inovativní zařízení vyžaduje patřičný tréning. CAPS® je více než jen zatáhnout za rukojeť. CAPS vyžaduje změnu myšlení na "safety-first", aby se vystřelení padáku stalo instinktivní v okamžiku, kdy ztratíte kontrolu nad letadlem. Za účelem výcviku správného použití padáku existuje celá řada materiálů a praktický výcvik na simulátoru v polské Poznani.

Proč létat na letadlech Cirrus?

Cirrus zahrnuje bezpečnostní prvky ve svých letadlech čtyřmi způsoby: Aerodynamika a další pasivní funkce vám mohou pomoci chránit vás před nepozorností nebo odvrácením pozornosti; situační uvědomění a funkce snižování stresu snižují pracovní zátěž a pomáhají vám věnovat letu pozornost, kterou si vyžaduje. Pokud ztratíte kontrolu CAPS, padák, může pomoci; a pokud to opravdu skončí nehodou, pomůže vám odolný design jako ochrana před zraněním.

Padák

Zařízení pro záchranu života, jestliže pilot ztratí kontrolu nad letadlem.

Stabilita

Systém ESP vás i při ručním řízení pomáhá chránit před pádem, překročením rychlosti nebo jinou ztrátou kontroly.

Protivývrtkový design křídla

Cirrus si zvolil technologii křídla vyvinutou NASA, která snižuje potenciál pro vstup do vývrtky po neúmyslném pádu.

Zlepšení viditelnosti

Volitelná instalace infrakamery umožňuje zvýšit viditelnost až trojnásobně v podmínkách jako je kouřmo, déšť a noc.

Počasí v reálném čase

Animované satelitní počasí poskytuje přesný komplexní obraz počasí, který pilotovi umožňuje vykonat okamžitá a bezpečná rozhodnutí.

Technologie syntetického vidění

Systém varování před srážkou s terénem (eTAWS) poskytuje varování a upozornění jak vizuálně, tak zvukově.

Počet nehod na 100 000 letových hodin

GA data from Department of Transporation. Cirrus data calculated from Air Safety Accident count and Sustaining Engineering fleet hour calculations. Recent events may contain preliminary data.

Efekt systému Cirrus:

2,5×
menší počet nehod
menší počet smrtelných nehod

Na letadlech Cirrus se učí létat profesionálové z celého světa

Flight Management System (FMS) připomínající dopravné letadlo, standardizované postupy a kontrolní seznamy, podobnost záchranného systému s tím v stíhacích letounech, to vše jsou důvody, proč si tyto organizace vybrali právě Cirrus jako výcvikovou platformu.

Japan Civil Aviation College

Flotila celkem: 30x SR22

Vincennes University

Flotila celkem: 8x SR20

US Airforce

Flotila celkem: 25x SR20

Western Michigan University

Flotila celkem: 28x SR20

Emirates Flight Training Academy

Flotila celkem: 22x SR22

Lufthansa Aviation Training

Flotila celkem: 25x SR20

CATS – French Air Force

Flotila celkem: 23x SR20/22

Purdue University

Flotila celkem: 16x SR20

Aerosim Flight Academy

Flotila celkem: 34x SR20

Naše flotila

Naše schválená organizace pro výcvik je druhým největším provozovatelem letadel Cirrus a jedno z největších CTC v Evropě.

Létat s vámi budou naši zkušení instruktoři

Ing. Dobroslav Chrobák
Ing. Dobroslav Chrobák
Platinum Cirrus Standardized Instructor Pilot
Bc. Adam Mazánek
Bc. Adam Mazánek
Training Center Instructor
Ing. Roman Matyáš
Cirrus Standardized Instructor Pilot
Vít Novák
Vít Novák
Instruktor
Tomáš Jirmus
Instruktor
Luboš Kubek
Luboš Kubek
Instruktor

Najdete nás na Letišti Příbram

Sídlíme na letišti v Příbrami v druhém patře budovy s věží. Naše studenty mají k dispozici kompletně vybavenou učebnu na přízemí přímo u hangáru. Bydlíte dál? Využijte možnost intenzivního výcviku, kterou využívají našI klienti z celých Čech a Slovenska, ve vaší destinaci nebo nekolikadenního výcviku u nás v Příbrami s kompletním zázemím s možností vyzvednutí.

Letiště Příbram
Drásov 222
261 01 Příbram

Přesvědčili jsme vás?

Přijdte na zkušební let, vše vám rádi ukážeme v praxi. Pro nacenění výcviku nás také prosím kontaktujte!


Reference našich klientů

„Od začátku se mi líbil osobní, individuální přístup vás všech a komplexnost moderního letadla Cirrus. Získal si mě standardizovaný výcvikový systém, Learning portal včetně pak následného “Stay current“. V tom osobně spatřuji největší plus, držet se systému pro vlastní bezpečnost a sebevědomí. Dojíždění nakonec nebyl takový problém, snažil jsem se vždy spojovat 2-3 dny výcviku. Umožnilo mě to ty dny se věnovat maximálně dané věci a vytvořit si v pracovním programu dostatečný prostor. Rád s vámi budu pokračovat v další spolupráci, přeškolení na 22T, NIGHT, výcvik IR.“

David Kasper

„Po ukončení výcviku PPL(A) a následných skúsenostiach v lietaní na viacerých lietadlách som začal hľadať cestu ako získať prístrojovú kvalifikáciu. Oslovil som spoločnosti na Slovensku, nik mi však neodpovedal. Od známych som dostal narodeninový darček - demo let na Cirrus SR22 G5 v Žiline, počas ktorého som sa zoznámil s pilotom tohto lietadla. Tento pilot, dnes môj ďalší kamarát mi poskytol kontakt na spoločnosť Cirrus Aircraft v Příbrami. Po kontaktovaní pána Ing. Dobroslava Chrobáka, majiteľa spoločnosti, som ihneď dostal riešenie. Dnes som vo fáze príprav na teoretické skúšky, vo výcviku CB-IR a kompletne preškolený na lietadlá Cirrus SR20 a Cirrus SR22. Lietal som s inštruktormi so skúsenosťami z dopravných lietadiel a len na takmer nových lietadlách s tou najmodernejšou avionikou, technológiou a výučbou zameranou hlavne na bezpečnosť. Teším sa na ďalšie lety a plne odporúčam túto spoločnosť ďalším pilotom, ktorí si chcú plniť svoje sny :) .“

Juraj Masaryk

„Oceňujem technologickú sofistikovanosť, bezpečnostnú úroveň a celkový prístup firmy Cirrus a jej partnerov k lietaniu. Mám neporovnateľný zážitok z lietania oproti mojim východzím podmienkam. V žiadnej inej škole, s ktorou som mal dočinenia som nevidel taký dôraz na kvalitu výcviku, bezpečnosť a rovnováhu medzi teóriou a praktickým lietaním. Hlavne je treba povedať, že Cirrus kladie dôraz na teoretický základ, čo mi vyslovene chýbalo v iných školách. Každoročných zimných školení sa účastnia i prednášajúci priamo od výrobcu s veľmi zaujímavými prezentáciami.“

Leo Gál

Cirrus v médiích

Fakta a zajímavosti o našich modelech, jejich prvotřídním vybavení a designu, příběh společnosti Cirrus, ale také zážitky přímo z kokpitu… Takhle naše stroje prolétly médii.